Contes: Flora y el Flamenco


Fa temps que els contes m'apassionen. 
Sobretot els i.il·lustrats. I per diverses raons.

1- La màgia d'explicar històries màgiques, que trenquen els esquemes mentals i que et permeten fer volar la imaginació a racons inimaginables. Les realitats es fan múltiples i variables.. i...


2- Tinc una germana il·lustradorawww.mogaluma.com

Adorable, artista, amb sensibilitat i crec que això ha fet que consideri als contes il·lustrats unes autèntiques obres d'art.


Els contes són un recurs que utilitzo moltes vegades en les meves sessions de Mamacreasiguin en família o quan estic amb els nens sols.
Començo a tenir una bona col·lecció ben escollida per explicar i per tenir com a recursos per a treballar.
M'agradaria compartir amb vosaltres informació al respecte perquè pugueu comprar-los, o demanar-los a la biblioteca i els pugueu explicar a casa amb els vostres fills o utilitzar en les vostres classes si treballeu amb nens.

Avui us presento un dels meus preferits.


Flora i el Flamenc






Un conte que de seguida que el vaig veure em vaig enamorar per les seves il·lustracions.

I a més a més regal de la meva germana. Em vaig emocionar molt.
Un conte sense paraula a on el moviment està present.
Narra la relació d'una nena, la Flora, amb un flamenc que li ensenya l'elegància del moviment i la dansa.





Jo l'he utilitzat molt amb els més petits perquè em puc inventar jo els diàlegs i a més a més té algunes il·lustracions que amaguen secrets.
Amb els més grans és divertit perquè els hi proposo que ells siguin com la Flora, així que alhora que jo explico el conte ells van fent totes les dinàmiques corporals exposades en el llibre.
És un bon recurs pedagògic i didàctic relacionat sobretot amb el cos i el moviment.







Així que us convido al fet que li doneu una ullada (no tinc cap dubte que us enamorareu ) i compartiu aquesta dolça aventura amb els més petits!

Fins aviat
Mireia Monterde

Comentaris